2 Methoden voor sterke onderarmen

Wat is de beste manier voor het opbouwen van sterke onderamen?

Wrist curls en extensies? Het zijn zeker de meest populaire methoden, maar dat is alleen voor een gebrek aan creativiteit. Het is tijd om je onderarmen te laten groeien, tot sterke onderarmen. En weet dat er veel meer manieren zijn om het te doen dan je aanvankelijk zou denken.

Terwijl hang-holding-objecten betrouwbaar zijn voor een goeie grip, voor de grootte verbetering, moet je dezelfde basisregels toepassen die je gebruikt voor je andere spieren te ontwikkelen: gebruik zwaarder gewicht,  met minder minder herhalingen en veel variatie toebrengen aan je programma.

Natuurlijk kun je de standaard pols krullen uitvoeren met zware halters of zelfs een paar hammer sets. Of je kunt een paar extra dingen te doen en je onderarmen echt zien goeien naar sterke onderarmen.

clubbells

Clubbells

Terwijl de meeste sportscholen geen clubbells hebben, kan je er jezelf een paar verschillende clubbells aanschaffen. Clubbells worden gebruikt vanwege de enormeschouder en gripkracht die kan worden bereikt door ermee te trainen. Clubbellsvormen een perfecte aanvulling op de al bekende kettle bell workouts. Clubbells zijn kegelvormige gewichten van staal. Door de hefboomwerking vormen zelfs de lichtste clubbells, afhankelijk van deoefening, al een grote uitdaging. Het trainen met de clubbells geeft een veelzijdigheidaan de oefeningen.

Dynamisch trainen, hoge intensiteit, verbeteren van kracht en uithoudingsvermogen en verbeteren van coördinatie, flexibiliteit en stabiliteit.

Als je nog geen clubbells wilt kopen, kan je het gewicht van één zijde van een halter eraf halen of pak een korte bar en je bent klaar om te gaan.

handdoek pull-up

Handdoek pull-up

Een ander vaak ondergewaardeerde methode voor het opbouwen van sterke onderarmen is de handdoek pull-up. Hang een handdoek over een hoge balk, pak deze aan beide kanten strak vast en doe je pull-ups. Nog heel goed voor sterke onderarmen is het gebruiken van een fat bar. Deze is dikke dan een gewone bar, waardoor het veel zwaarder word want je duim en vingers overlappen niet. Met gevolg dat bij elke rep je de pols flexoren (wrist flexors) gebruikt om alleen al je grip te behouden.

 

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten