kater weg trainen

Helpt een fitness workout tegen alcohol?

Het hoofd stampende gevoel is het gevolg van vernauwende haarvaten in de hersenen en is vaak een indicatie dat je de avond ervoor teveel alcohol gedronken hebt. Een kater is in feite niet meer dan: de natuurlijke methode van je lichaam om te reageren op alle alcohol dat in het lichaam zit of heeft gezeten. Het “kan-niet-uit-bed” gevoel dat de volgende ochtend volgt put uw vermogen uit om zowel mentaal als fysiek te functioneren, in het bijzonder omdat je lichaam uitgedroogd raakt.

Het mythische geloof dat een stevige fitness workout de kater kan tegengaan is GEVAARLIJK en kan leiden tot blessures.

De 10 Procent Factor

Gezond verstand is niet altijd een goede zaak, vooral niet als het gaat over het weg trainen van hoofdpijn na een zware nacht. Sommige mensen denken dat zweten een effectieve methode is om de kater te bestrijden, maar je moet weten dat slechts 10 procent geabsorbeerd wordt door de poriën, adem en urine. Negentig procent van alcoholgebruik wordt geëlimineerd door het metabolisme proces, die van nature voorkomt als het alcoholgehalte van het bloed daalt naar nul. Het pijnlijke segment van een kater is het resultaat van overmatig gebruikt, en het weg trainen ervan zal slechts resulteren in verdere uitdroging van het lichaam.

Natuurlijke middelen tegen een kater

De beste methode om een kater te bestrijden is door de gehele dag gezonde porties water te drinken. Hoewel sommige mensen de kater tegengaan door nieuw alcoholgebruik, is dit slechts het uitstellen van het onvermijdelijke. Help je lichaam op natuurlijke wijze te hydrateren en drink elk half uur een glas water van ongeveer 250ml. Het is belangrijk om te weten dat je spieren voldoende gehydrateerd moeten zijn om goed te functioneren tijdens je workout. En dat is nu ook de reden waarom je kater weg trainen geen goed idee is en kan leiden tot onhandigheid en letsels.

Vitamines gebruiken

Naast regelmatig water drinken de ochtend erna, is het ook belangrijk om voedingsmiddelen en sappen rijk aan vitaminen en aminozuren op te nemen in je lichaam. Een gezonde combinatie van sinaasappelsap en eieren zal helpen en geeft uw lichaam de energie-boost die je nodig hebt. Sinaasappelsap bevat vitamine C, die helpt je lever alcohol en schadelijke stoffen af te breken. Eieren zijn een gezonde bron van eiwitten, die helpen om uitgedroogde spieren te revitaliseren. Ze bevatten ook een aminozuur bekend als cysteïne dat de leverfunctie doet toenemen.

Oefeningen die je wel kunt doen

Hoewel het niet verstandig om jezelf uit te putten in sportschool als je nog onder invloed bent van de effecten van alcohol, kan je wel enkele lage intensiteit oefeningen uitvoeren zoals stretchen of wandelen om de pijn te verlichten. Hoge intensiteit oefeningen zoals lopen en kracht training kunnen duizelig- en misselijkheid veroorzaken, dat is waarom je beter enkele lichte oefeningen uitvoert met een kater. Stretchen in combinatie met gezonde vitamines en water helpt spierpijn tegen te gaan en zal de dehydratatie verminderen. Stappen, in tegenstelling tot lopen is een lage intensiteit strategie voor het verbranden van calorieën en het verhogen van de hartslag. Je zal er niet veel mee verbranden, maar is belangrijk voor het welzijn na een nacht drinken.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten