spiergroepen samen trainen

Welke spiergroepen samen trainen?

Een vraag die we nog vaak krijgen gesteld is, welke spiergroepen samen trainen? En voor wie ook maximale resultaten wil is dit ook een heel belangrijke vraag. De basis van een goeie workout is het trainen van een grote spiergroep zoals de rug, borst of benen in combinatie met een kleinere spiergroep zoals de biceps, triceps of schouders. Let hierbij ook op zeker op de volgorde, want deze is van cruciaal belang. Je traint dus eerst een grote spiergroep en vervolgens daarop een kleinere spiergroep.

Je moet weten dat tijden het trainen van grote spiergroepen je lichaam mentaal en fysiek zwaar belast word. Hierdoor is het bijna onmogelijk om achteraf nog een grote spiergroep goed te kunnen trainen. Je kan daarom je training best aanvullen met het trainen van een kleinere spiergroep die je ook nodig had tijdens het trainen van de grote spiergroep.

Welke spiergroepen samen trainen?

Nu ja over welke spiergroepen samen trainen zijn de meningen vaak verschillend. Maar algemeen genomen komt het neer op wat we hierboven vermelde, namelijk het combineren van een grote spiergroep en een kleinere spiergroep die je ook gebruikt hebt tijdens met de grote spiergroep. Bekijk hieronder enkele vaak gebruikte spiergroep combinaties voor je workout.

Dag 1: borst/triceps
Dag 2: rug/biceps
Dag 3: benen/schouders

Dag 1: borst/schouders
Dag 2: rug
Dag 3: benen
Dag 4: armen

welke spiergroepen samen trainen

Je kan hier natuurlijk ook je eigen twist aan geven. Dit zover welke spiergroepen samen trainen, maar ken je ook de beste oefeningen voor deze spiergroepen die je samen wilt trainen? Kijk dan zeker even hieronder voor het overzicht van de fitness oefeningen per spiergroep.

Fitness Oefeningen per spiergroep

Ontdekt een tal van fitness oefeningen op onze website, voorzien van een duidelijke uitleg en beschrijving van de spiergroepen met foto.

Spieren en zijn spiergroepen

Ontdek de belangrijke spieren en spiergroepen van je lichaam in het artikel over Spieren en zijn spiergroepen.

  • Seppe

    Klopt idd wel, ik doe het zelf ook zo.

    Dag 1: borst/triceps
    Dag 2: rug/biceps
    Dag 3: benen/schouders

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten