fitness resultaten

Fitness resultaten bereiken met deze 4 tips

1. Weet waar je moet beginnen

Wanneer je een nieuwe bestemming invoert op je GPS heb je twee keuzes, je vult een adres in of je start vanaf je huidige locatie. Zonder één van deze stappen werkt je GPS niet en hetzelfde geld voor je fitness resultaten en doelstellingen. Je zal misschien je ogen even rollen, maar veel mensen weten niet waar en hoe ze moeten beginnen. Als je niet weet vanwaar je start, waarmee ik o.a. bedoel de huidige spiermassa, vetpercentage en gewicht, hoe kun je dan je fitness resultaten zien en weten of je vooruitgang maakt.

2. Maak het klaar en duidelijk en realistisch

“Ik wil gewicht verliezen”, “Ik wil sterke buikspieren” of “Ik wil in vorm geraken”. Deze doelen kunnen niet vager omschreven worden. Gewicht verliezen? Gewicht verliezen is gemakkelijk, maar vet verliezen vereist een plan. Ik wil in vorm geraken? Een cirkel is een vorm!

Hier zijn enkele voorbeelden van specifieke fitness doelstellingen

Ik wil 5% vet verliezen in 5 weken
Ik wil 3kg spierengroei in 3 maanden
Ik wil een centimeter massa bijkomen aan mijn armen

Meet alles dat je moet weten, zorg dat je alles noteert en bijhoud en maak een doel voor jezelf. Wees eerlijk tegen jezelf. 20 kg verliezen in één maand mag dan leuk lijken, maar is haast onmogelijk en zeer schadelijk voor je gezondheid. Dus wees eerlijk, realistisch en ga ervoor.

fitness routine behouden

3. Stel een eigen plan samen

Een simpel plan moet zeker een tijdsschema bevatten. Een start- en einddatum met fases daartussenin. De hoeveelheid fases hangt af hoelang je wilt gaan trainen. 6 maanden trainen komt overeen met 6 fitness workouts. Om je metabolisme goed te laten functioneren en om te voorkomen dat de bijnier vermoeid word, wissel af tussen hypertrofie en vet verlies circuit fasen. Hetzelfde geldt voor je dieet.

4. Het gaat om jou

Wanneer je met een nieuwe levensstijl start, wilt iedereen je wel advies en of een tip geven voor de beste fitness resultaten. Alsof iedereen hetzelfde is. Luisteren naar anderen wat ZIJ doen en je laten vertellen dat hun methodes de beste voor jou zijn is iets dat je moet opzij leggen. Doe verder met wat je bezig bent en laat je niet beïnvloeden door anderen, niemand kent jou beter dan jezelf.

Fitness resultaten bijhouden via een app

Haast iedereen heeft een smartphone en de kans dat jij er een hebt is dus groot. Dat maakt het gemakkelijk voor jou om je fitness resultaten bij te houden in een applicatie op je smartphone. Zo kan je het beste resultaten opvolgen en vergelijken. Om je een duidelijk beeld te geven hebben we een klein artikel geschreven met daarin de 6 populairste fitness apps voor smartphones.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten