vetten verbranden

Meer vetten verbranden met deze 8 cardio tips

Buikje waar je vanaf wilt, of moet hij wat strakker of wil je gewoon meer vetten verbranden? Hoewel vetten branden bij de ene persoon al beter of sneller gaat als bij de andere zijn er gelukkig wel enkele manieren die je kunnen helpen om het maximale te halen uit je vetverbranding zonder veel extra inspanning.

Vaak kan je door de manier van intensiteit of volgorde van een training te wijzigen al veel meer vetten verbranden dan je zou denken. Daarom gaan we in in dit artikel 8 cardio tips bespreken die je gegarandeerd zullen helpen meer vet te verbranden.

#1 Geef alles dat je hebt

Dit helpt u met de simpele filosofie achter vetten verbranden. Meer calorieën verbranden dan je inneemt als vetten verbranden je doel is. Doe 4 tot 6 cardio sessies van 30 tot 60 minuten per week in uw trainingsschema..

#2 Train vroeg op een lege maag

Als het je lukt vroeg op te staan, probeer dan eerst een cardio training voor de eerste maaltijd van de dag. Je lichaam zal meest waarschijnlijk vet als eerste energiebron gebruiken omdat jou glycogeen voorraden zijn uitgeput. Als je bezorgt bent voor spierverlies, neem dan 10-20 gram whey-eiwit voor je cardio training maar blijft absoluut weg van koolhydraten als vetten verbranden je doel is.

alles geven vetten verbranden

#3 Aërobe energie werkt lang na

Na een oefening of training blijft je stofwisseling verhoogd gedurende 60 minuten tot ongeveer 12 uur, afhankelijk van de intensiteit en duur van de trainingssessie.

#4 Ga naar buiten

Probeer uw volgende run buitenshuis te doen in het zand, dat is moeilijker dan op hardere ondergronden zoals cement. Het is eveneens ook gemakkelijker voor de gewrichten, maar draag schoenen om stress fracturen te voorkomen en je voeten te beschermen tegen glas. Als zand geen optie is ga dan voor een zachtere ondergrond zoals gras.

#5 Afbouwen

In plaats van langzaam te beginnen en het opbouwen van snelheid, begin je cardio training met hoge intensiteit in het begin van je training en bouw het tempo langzaam af om aanzienlijk meer vet te verbranden. Na een 2-3 minuten warm-up, ga je onmiddellijk in een hogere versnelling (80% -85% max hartslag) voor 15-20 minuten en hierna bouw je af (60% -65% max hartslag) voor de laatste 10 tot 20 minuten.

#6 Interval voor succes

Tenzij je een zeer geconditioneerd atleet bent, kun je een zeer intense tempo niet voor lang aanhouden, dus de beste manier om je conditie te verbeteren en vet te verbranden is met tussenpozen. Dat wil zeggen dat je wisselt tussen zeer intense trainings periodes en lagere intensiteit sessies die je de kans geven om te herstellen.

#7 Pre-workout cardio

Als je doel meer vetten verbranden is, sluit je krachttraining dan af met cardio. Tillen van gewichten put je glycogeen voorraad uit, hierdoor is de kans aanzienlijk groter dat je lichaam vetten zal gebruiken als eerste bron van brandstof tijdens de cardio. Ook de combinatie van beide resulteert in een hogere calorische burn na de training.

pre-workout cardio

#8 Post-workout cardio

Doe 5-10 minuten cardio voordat je begint met de krachttraining. Dit helpt om je spieren op te warm voor het komende werk, en het kan een extra 50-150 verbrande calorieën opleveren, afhankelijk van de intensiteit.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten