Buikspieroefeningen voor thuis

Buikspieren thuis trainen kan op verschillende manieren met deze buikspieroefeningen voor thuis. De juiste keuze van buikspieroefeningen is belangrijk om de verschillende onderdelen van de buik te trainen. Het is zeker niet noodzakelijk om naar de fitness te gaan voor het trainen van buikspieren. Buikspieren thuis trainen is gemakkelijk, goedkoop en iedereen kan het. Een yoga of fitnessmat of een zachte ondergrond is al wat je nodig hebt om meteen te beginnen.

Enkel basis oefeningen garanderen misschien niet de gewenste resultaten die je wilt bereiken, er zijn verschillende hulpmiddelen beschikbaar voor thuis die je helpen alles te halen uit je buikspier workout

7 Top buikspieroefeningen voor thuis

Ben je nieuw met het trainen van de buikspieren? De eerste weken zijn het hardst, daar zul je even aan moeten wennen. Je buikspieren zijn deze inspanningen niet gewend en zullen je dit ook laten voelen. Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen en zet door, na een week of twee lach je hiermee.

We hebben enkele buikspieroefeningen voor thuis onderverdeeld in categorieën. De buikspieren verdelen we in verschillende onderdelen, zo is het snel en duidelijk welk onderdeel van de buik dat er getraind wordt.

De buikspieroefeningen voor thuis staan verdeeld in volgende 3 groepen

  • Boven buikspieren (upper abdomen)
  • Zijkant van de buik (lateral abdomen)
  • Onderste buikspieren (lower abdomen)

Buikspieroefeningen boven buikspieren

Vaak zijn de meeste buikspieroefeningen voor thuis die ik tegenkom er voor de boven buikspieren, deze zijn heel belangrijk en moeten goed getraind worden. Maar spijtig genoeg merk ik vaak dat veel de onder en zij buikspieren links laten liggen.

Hier zijn enkele buikspieroefeningen voor de boven buikspieren.

Buikspieroefeningen zijkant van de buik

Vergeet de zijkant van je buik niet, heel belangrijk als jij die volwaardige platte en strakke buik wilt hebben.
Hier zijn enkele buikspieroefeningen voor de zijkant van de buik.

buikspieroefeningen onderste buikspieren

Buikspieroefeningen onderste buikspieren

De onderste buikspieren zorgen voor een duidelijke belijning van je lichaam, je vindt deze buikspieren net boven de schaamstreek. De manier voor het weg werken van een vervelend buikje kan mede bereikt worden met het trainen van de onderste buikspieren.

Hier zijn enkele buikspieroefeningen voor de onder buikspieren.

Ontdek nog meer veel meer buikspieroefeningen voor thuis en in de fitness.

Nieuwe generatie buikspieroefeningen met Kettlebell.
Krijg die strakke buikspieren die je altijd al wilde dankzij de Kettlebell Workout

Het juist uitvoeren van buikspieroefeningen

Let er zeker op dat je de uitvoering goed doet van een buikspieroefening, dit is belangrijk als je de oefening juist wilt uitvoeren en beheersen met de correcte techniek.Er gelden verschillende technieken, gelukkig met een groot aantal gelijkenissen.

Volgende tips zullen je helpen met een correcte uitvoer van de buikspieroefening.

  • Adem uit bij inspanning
  • Adem in bij ontspanning
  • Laat de buikspieren branden (ga tot het uiterste)
  • Draag losse kleding
  • Train in een koele ruimte

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten