Standing Biceps Curl

Dit is een nuttige oefening die helpt om zware gewichten te kunnen tillen en vermeerdert de omvang en sterkte van je biceps. Experimenteer met de diverse handgrepen bv. onder- of bovenhands en help zo de allround ontwikkeling van de biceps te bevorderen.

Standing Biceps Curl Stap 1:

Ga met je voeten stevig op de grond staan op schouderbreedte uiteen en je knieen licht gebogen. Pak de halter bv onderhands op schouderbreedte beet en hou hem voor je lichaam, je armen gestrekt.

Standing Biceps Curl Stap 2:

Adem in, til de halter langzaam richting je schouders door je ellebogen te buigen en adem uit. Hou je ellebogen dicht bij je zij, laat ze niet naar voren bewegen. Adem in en laat de halter langzaam terugzakken naar de startpositie. Probeer deze oefening ook eens overhands. Herhaal de verschillende grepen meerdere malen.

Niveau: Beginner
Spiergroepen: Biceps Brachii, Brachialis

standing biceps curl

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten