Cable Hamstring Curl

Deze oefening helpt niet alleen met de balans en stabiliteit, maar ontwikkelt ook de sterkte van de hamstring.

Cable Hamstring Curl Stap 1:

Ga rechtop staan en hou de steun met beide handen vast. Je benen staan parallel aan elkaar en je buikspieren trek je aan, maar niet te strak dat het je ademhaling beïnvloedt. Plaats de voet van het te trainen been in de onderste hendel en til je hiel een beetje van de vloer. Je standbeen is bij de knie licht gebogen.

Cable Hamstring Curl Stap 2:

Adem uit en trek je enkel langzaam naar je zitvlak, je heupen en knieën op één lijn houden. Je enkel mag niet naar achteren bewegen. Als je je enkel zo ver mogelijk richting je billen hebt gebracht, adem je in en laat je je been terugzakken naar de startpositie, maar je voet mag de vloer niet raken. Herhaal diverse malen en train daarna je andere been.

Niveau: Gemiddeld
Spiergroepen: Hamstrings, Gastrocnemius

cable hamstring curl

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten