Barbell Bench Press

Barbell Bench Press Stap 1:

Ga op je rug liggen, je voeten moeten ondersteund worden door bv de vloer. Strek je onderrug maar niet te ver, je zitvlak mag niet loskomen van de bank. Pak de stang overhands beet, iets meer dan schouderbreed. Adem in en duw de stang uit het rek (indien dit aanwezig is) en laat de halter naar het midden van je borst zakken, maar mag je borst niet raken. Pauzeer vervolgens even.

Barbell Bench Press Stap 2:

Adem uit en druk de stang recht omhoog tot je armen gestrekt zijn, je schouder moeten op de bank blijven en je triceps en borstspieren moeten de beweging maken. Hou je bovenlichaam zoveel mogelijk in contact met de bank en je ademhaling blijft regelmatig. Laat weer terugzakken naar je borst en herhaal. Probeer de halter, je polsen, ellebogen en schouder op één lijn te houden en ga recht op en neer.

Niveau: Beginner
Spiergroepen: Pectoralis, Deltoids, Triceps Brachii

barbell bench press

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten