Cable Chest Press

Deze oefening is gelijk aan andere bank- en borstdruk oefeningen, maar door de instabiliteit van de kabels iets meer geavanceerd dan zij. Het relatieve gebrek aan stabiliteit betekent dat de nadruk niet alleen op het bewerken van de belangrijkste borstspieren ligt, maar ook op de ondersteunende spieren.

Cable Chest Press Stap 1:

Ga op je rug liggen met je voeten op de vloer en pak de handvatten vast, in elke hand één. Strek je armen omhoog boven je schouders, je handpalmen naar elkaar. Zoals te zien is op de tweede afbeelding. Adem in en laat de handvatten naar de zijkant van je borst zakken. Je polsen recht en je ellebogen op één lijn met je schouders. Zoals te zien is op de eerste afbeelding.

Cable Chest Press Stap 2:

Adem uit en trek de handvatten weer omhoog en naar elkaar toe, je armen gestrekt, je polsen, ellebogen en schouders nog steeds op één lijn. Zoals te zien is bij de afbeelding. Herhaal deze beweging meerdere malen.

Niveau: Gevorderd
Spiergroepen: Pectoralis, Biceps Brachii, Deltoids

cable chest press

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten