Dumbbell Flye

Deze oefening isoleert de borst en kan de flexibiliteit bevorderen, toch mogen er geen zware gewichten gebruikt worden en is niet echt geschikt voor beginners, omdat het druk uitoefent op de schouderpartij.

Dumbbell Flye Stap 1:

Pak een stel lichte halters en ga op je rug liggen, je armen recht omhoog, je ellebogen iets gebogen en je handpalmen naar elkaar.

Dumbbell Flye Stap 2:

Adem in een laat je armen langzaam en gecontroleerd opzij zakken, naar de zijkant van je bovenlichaam, in een halve cirkel. Je ellebogen blijven licht gebogen, je armen zakken tot je schouders en bovenarmen gestrekt zijn tot op de comfortabele schouderhoogte. Hou een paar tellen vast en beweeg je armen weer omhoog naar de startpositie terwijl je uitademt. Herhaal.

Niveau: Gevorderd
Spiergroepen: Pectoralis, Deltoids, Biceps Brachii

dumbbell flye

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten