Cable Straight Arm Pull-Down

Deze oefening is goed voor de rug en de tricpes helpt de beweging. Gebruik vooral geen zware gewichten dit zou de effectiviteit aantasten.

Cable Straight Arm Pull-Down Stap 1:

Ga met je gezicht naar het toestel staan, je voeten iets meer dan schouderbreed uiteen of één been naar voren kan ook. Pas het gewichtsblok zo nodig aan en pak de stang op schouderbreedte en overhands vast. De beginpositie van de stang moet iets hoger liggen dan schouderniveau.

Cable Straight Arm Pull-Down Stap 2:

Je ellebogen iets gebogen, zet je bovenlichaam schrap en trek de stang naar beneden tot aan je boven dijen, je armen blijven gestrekt. Laat de stang langzaam omhoog komen tot op schouderhoogte, hou de spanning op je rugspieren vast en handhaaf de juiste houding.

Niveau: Beginner
Spiergroepen: Latissimus Dorsi, Pectoralis, Triceps

cable straight arm pull down

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten