Dead Lift

Dit is een full-body oefening die bedoeld is voor de belangrijkste lichaam spieren en in het bijzonder de rug- en beenspieren. Het is een moeilijke oefening, maar het is een uitstekende krachtontwikkelaar als hij goed wordt uitgevoerd.

Dead Lift Stap 1:

Ga met je voeten op heupafstand staan en hurk tot je dijen evenwijdig aan de vloer zijn, hou je rug recht en je wervelkolom neutraal. Pak de halter overhands vast, je handen iets meer dan schouderbreed uit elkaar.

Dead Lift Stap 2:

Adem uit, trek je buikspieren in en til de halter op door je benen omhoog te duwen. Als de halter je knieën bereikt dan moet je je heupen naar voren duwen om je bovenlichaam omhoog te laten komen, zodat je rechtop staat. Je armen langs je zij en de halter rust op je dijen, zoals bij afbeelding 3. Hou 2 seconden vast, adem in en laat het gewicht naar de vloer zakken.

Niveau: Beginner
Spiergroepen: Glutes, Quadriceps, Soleus

dead lift

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten