Cable Rear Lateral Raise

Deze oefening bewerkt de delta spieren in de schouder, speciaal het achterste deel daarvan. Aan het einde van de beweging wanneer je je schouderbladen naar elkaar toe trekt bewerk je ook enkele bovenrug spieren.

Cable Rear Lateral Raise Stap 1:

Ga op je handen en knieen ztten naast het toestel, houd je rug recht en je buikspieren ingetrokken. Pak het handvat van het apparaat beet achter je arm door (zie afbeelding).

Cable Rear Lateral Raise Stap 2:

Hou je elleboog licht gebogen, trek je arm terug tot je bovenarm op schouderhoogte is en strek tegelijkertijd je onderarm en span de achterzijde van je schouder aan. Laat de kabel gecontroleerd terugtrekken naar de beginpositie, houdt de spanning erop en herhaal. Daarna draai je je om om de andere arm te oefenen.

Niveau: Gevorderd
Spiergroepen: Deltoids, Trapezius

cable rear lateral raise

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten