Rotator Cuff – Internal

Deze oefening helpt blessures aan de schouderzone te voorkomen en is erg effectief. Het bewerkt de kleine maar belangrijke rotator-cuff spieren onder de schouder spieren. Deze oefening is één de manieren om een schouder work-out of revalidatie af te sluiten.

Rotator Cuff – Internal Stap 1:

Ga zijwaarts naast het toestel staan en pak het handvat beet. Je onderarm parallel aan de vloer en 90 graden van je lichaam, je elleboog in je zij.

Rotator Cuff – Internal Stap 2:

Draai je onderarm langzaam naar de middenlijn van je lichaam, je elleboog blijft in je zij.

Rotator Cuff – Internal Stap 3:

Ga door tot je onderarm je navel bereikt en hou deze positie enkele seconden vast. Ga dan gecontroleerd terug naar de uitgangspositie. De beweging moet strikt en zonder schokken worden gedaan en gebruik geen andere spiergroepen.

Niveau: Beginner
Spiergroepen: Rotator Cuff

rotator cuff internal

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten